Chyby při provozování e-shopu
Které chyby spolehlivě odradí zákazníky?
Podnikání

Provozujete e-shop? Které chyby spolehlivě odradí zákazníky?

Vysoká návštěvnost e-shopu vám je na nic, pokud tyto návštěvníky nepřesvědčíte k nákupu. Celých 69 procent online nakupujících opustí svůj nákupní košík, aniž by objednávku dokončili. Jako vlastník e-shopu vydáváte mnoho energie a úsilí na zvýšení návštěvnosti vaší webové stránky, ale veškerá snaha je k ničemu, pokud se vysoká návštěvnost nepromítne do růstu prodejů.

Z malé konverze nelze vinit vaše produkty, které mají na problém pramalý vliv, spolehlivě však od nákupu odradí chyby v designu webových stránek. Na nedostatcích je třeba neustále pracovat. V článku se dočtete o 7 „zabijácích“ konverzí, kterým můžete poděkovat, že o potenciální zákazníky přicházíte.

1. Povinné vytvoření zákaznického profilu

Podle studie společnosti Baymard Institute, která se věnuje zkoumání e-commerce prostředí, opustí více než třetina spotřebitelů nákupní košík kvůli povinnosti vytvořit si uživatelský účet. Urgentní naléhání na vaše zákazníky před tím, než dokončí nákup, může dramaticky snížit počet konverzí na vašem e-shopu.

Proto zajistěte, aby vaše webové stránky umožňovaly zákazníkům jednorázový nákup bez nutnosti registrace.

2. Zbytečně dlouhé přihlašovací formuláře

Neexistuje nic více iritujícího než vyplňování nekončícího seznamu položek týkajících se osobních otázek ve chvíli, kdy jste se rozhodli provést nákup. Zákazník je jako ryba, kterou je potřeba ihned vytáhnout z vody, jakmile se chytí na háček. Vlivem zdlouhavých formulářů se vaše zisky promění v mizérii.

Vytvořte atraktivní, stručné a uživatelsky přívětivé formuláře. Ujistěte se, že obsahují pouze nejnutnější informace a další volitelné položky případně vložte do rozbalovací nabídky.

3. Složitý proces platby

Zdlouhavý procesem platby můžete přijít o značnou část potenciálních zisků. Celých 28 procent zákazníků je frustrováno zdlouhavým průběhem při dokončování objednávky.

Proto se důrazně doporučuje, aby byl proces platby co možná nejjednodušší. Zařiďte, aby bylo možné vše vyřídit na jedné webové stránce. Důležité je se také vyvarovat vyskakování irelevantních webových oken, která zákazníky vybízejí k nákupu dalších produktů. Nadělají více škody než užitku.

4. Nedostatek recenzí

Názory a recenze uživatelů vám pomohou s budováním věrohodnosti a získání serióznosti u zákazníků. Pokud mají návštěvníci vašeho e-shopu možnost si přečíst (autentické!) kladné recenze, dramaticky roste pravděpodobnost, že u vás rovněž nakoupí.

Většina lidí je skeptická vůči neznámým a novým značkám. Pokud tedy na svých stránkách nezveřejníte pozitivní hodnocení nebo kladnou zpětnou vazbu, s růstem konverze se pravděpodobně nesetkáte.

5. Dodatečné náklady v průběhu dokončování objednávky

Představte si, že vložíte do vašeho košíku produkt za 300 korun a v průběhu dokončování objednávky zjistíte, že náklady na dopravu a platbu jsou další dvě stokoruny. V tu chvíli vás pravděpodobně napadne upustit od nákupu online a zakoupit výrobek v kamenném obchodě.

Přesně tímto způsobem můžete přijít až o čtvrtinu zákazníků. Právě takové množství zákazníků si rozmyslí nákup online ve chvíli, kdy se dozví o výši přepravních nákladů příliš pozdě. Mějte proto celkové náklady, spojené s nákupem zobrazeny již na produktové stránce.

6. Nebylo zdůrazněno zabezpečení plateb

Můžete mít perfektní ochranu plateb a spolehlivou platební bránu, pokud však tuto informaci na vaší stránce náležitě „neprodáte“, hrozí vám velké riziko odlivu klientů.

Zákazníci se cítí jistě a komfortně pokud vědí, že je s jejich platbami zacházeno bezpečně. Jednoduchá zmínka o bezpečných platebních metodách ujišťuje zákazníky o tom, že s jejich penězi bude zacházeno přesně tak, jak se má.

7. E-shop není kompatibilní s mobilními zařízeními

Podle statistiky je z celkového počtu online nákupů 23 procent prováděno prostřednictvím mobilních zařízení. Pokud tedy nejsou vaše stránky optimalizovány pro mobilní uživatele, logicky ztrácíte téměř čtvrtinu potenciálních tržeb.

Zajistěte, aby byl obsah webu včetně obrázků přizpůsobitelný pro mobilní zařízení. Také je dobré umožnit uložení nákupního košíku a dokončení nákupu později. Vyjdete tak vstříc spotřebitelům, kteří zahajují nákup na smartphonu, ale upřednostňují dokončení nákupu z osobních počítačů.

Slovo závěrem

Pokud se vyskytuje na vašem e-shopu některý z výše uvedených „zabijáků“ konverzí, okamžitě nedostatek odstraňte. Budování rostoucího byznysu je náročná práce sama o sobě, tak se vyhněte zbytečnostem, které ji dělají ještě těžší.

Hodnocení:
0 (0 hlasů)

Pokračováním užívání této stránky souhlasíte s použitím cookies. více informací

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít