Finance na podnikání
Kde si půjčit na rozjezd podnikání, pokud máte vlastní finanční zdroje vyčerpané.
Podnikání Půjčky

Chcete zbohatnout jako Jeff Bezos? Když zakládal Amazon, taky si musel půjčit

V roce 1995 Jackie a Mike Bezos vložili na účty začínajícího Amazonu téměř čtvrt milionu dolarů. Byl to velký hazard. Jeff Bezos však svému nápadu věřil natolik, že šel o peníze prosit rodiče. Pokud máte také skvělý podnikatelský nápad a chybí vám finance, proč si nepůjčit? Nemusíte si půjčovat od rodičů, existuje celá řada bankovních i nebankovních řešení. Kdo by se nechtěl zakladateli Amazonu alespoň trochu přiblížit?

Nevlastní otec Mike se tehdy samozřejmě svého syna ptal o jak velký hazard se jedná. Dostalo se mu zajímavé odpovědi. „Chci, abyste věděli, že se jedná o velký hazard. Pravděpodobně své peníze už nikdy neuvidíte, protože vás však chci dále navštěvovat na Den Díkůvzdání, musíte to vědět,“ odpověděl Jeff Bezos.

Asi se shodneme na tom, že ne každý může počítat s finančně zabezpečenými a shovívavými rodiči podobně jako Bezos. Jestli máte unikátní podnikatelský nápad, promyšlený byznys plán a naprostý zápal pro věc a rodinu se vám přesto nepodařilo přesvědčit, poradíme vám, kde si půjčit na rozjezd podnikání, pokud máte vlastní finanční zdroje vyčerpané.

1. Bankovní úvěr

Vaše první kroky by měly vést do banky. Bankovní domy, ale samozřejmě sledují především vlastní prospěch. Vy jako podnikatelský subjekt, byť máte sebelepší nápad a byznys plán, představujete pro banku rizikového klienta.

Banky tak mají poměrně přísná kritéria k udělování podnikatelských úvěrů. Měli byste mít úspěšnou podnikatelskou historii, kterou však na začátku podnikání nemáte. V takovém případě je ze strany banky vyžadováno ručení vaším majetkem, případně majetkem rodiny. Představa, že vás čeká v případě krachu společnosti (a to se může stát) rychlá cesta pod most, však není ani trochu příjemná.

2. Nebankovní úvěr

Nebankovní cesta také cesta. Když vás v bance pošlou k šípku, samozřejmě můžete využít nabídek nebankovních společností. Nebankovní instituce vám půjčku téměř určitě schválí. Můžete počítat s vyšším úrokem, ale kladným závěrem. Podobné řešení financování podnikání je však poměrně velkým riskem.

Jako řešení krátkodobých pohledávek, proč ne, ale dlouhodobě není takové řešení únosné. Samozřejmě, najdou se tací, kteří uspěli i tímto způsobem, ale spočítáte je na prstech jedné ruky.

Crowdfunding
Crowdfunding

3. Crowdfunding

Tento novotvar by bylo možné do češtiny přeložit jako financování davem a opravdu to tak vypadá. Crowdfundingové financování získává i v ČR na stále větší popularitě. Jaký je jeho princip? Zkrátka musíte přesvědčit dostatečný počet lidí, aby vám s financováním pomohli.

Klíčové je zaujmout dav chytlavým příběhem a dokonalým produktem. Váš projekt je financován drobnými příspěvky jednotlivců až do dosažení cílové částky, v té chvíli můžete začít s penězi nakládat. Vy za tyto finanční prostředky nabídnete přispěvatelům ozkoušení prvních produktů, případně produkt zdarma. Váš produkt nebo služba však musí být skutečně vyšperkovaný, aby zaujmul už z popisu dostatečný počet lidí.

Výhodou je, že můžete ihned získat první stálé zákazníky, kteří budou v případě spokojenosti váš produkt propagovat dále. Také můžete k propagaci využít první pozitivní recenze uživatelů, a především se nemusíte vzdávat podílů ve firmě ani splácet žádné půjčky. Myslíte si, že se popis crowdfunding až do této doby tváří příliš dokonale?

Nevýhoda se v tomto způsobu financování skrývá snad jediná. Pokud nedokážete od lidí vybrat cílovou sumu, nedostanete nakonec ani korunu. Podívejte se na crowdfundingové platformy a zjistěte, jaké máte možnosti.

4. Peer-to-peer půjčka

Další z „novinek“ na půjčkovém trhu. Princip peer-to-peer půjček spočívá v tom, že si půjčujete přímo od lidí, nikoliv banky nebo jiné nebankovní instituce. Vy jako podnikatel (potenciální dlužník) zažádáte o půjčku, prostřednictvím jedné z mnoha peer-to-peer platforem, další osoby (potenciální investory).

Peer-to-peer půjčky mohou mít společné mnoho i z výše zmíněný crowdfundingem. Je potřeba mít opět skvělý podnikatelský nápad a ten prodat lidem. Chytlavý příběh určitě není na škodu. Je potřeba opět přesvědčit dostatečně velký počet lidí o tom, že váš podnikatelský nápad má budocnost. Pokud skutečně zaujmete potenciální investory, je na každém, kolik peněz bude do vašeho projektu investovat prostřednictvím platformy. Takový investor může být jeden nebo jich můžou být i desítky.

Rozdíl oproti crowdfundingu spočívá v tom, že zde si peníze půjčujete – musíte je vrátit. Výhodou však je, že zpravidla dosáhnete na ještě nižší úrok než v případě bankovního úvěru.

Hodnocení:
5 (2 hlasy)

Pokračováním užívání této stránky souhlasíte s použitím cookies. více informací

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít